fbpx

כל מה שרציתם לדעת על:

נפגעת בתאונת עבודה? המדריך המלא למימוש זכויותיך

רבים נפגעים בתאונות עבודה אך לא מודעים לזכויות שמגיעות להם או שאינם מצליחים לשלוח את כל הטפסים הדרושים. במקרה כזה רצוי לפנות לגופים המתמחים בקבלת זכויות רפואיות. המדריך המלא לתאונות עבודה ומה עליכם לעשות

לפי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא תאונה שאירעה לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו. על פי החוק יום העבודה מתחיל עם יציאתו של העובד מביתו לכיוון מקום העבודה ומסתיים עם כניסתו הביתה בשובו ממנה. כך שחשוב לדעת ולהכיר שגם אם תאונת העבודה מתרחשת בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, היא תיחשב כתאונת עבודה ממנה ניתן לדרוש פיצוי בגין פגיעה והכרה כתאונת עבודה.

כחלק מביטוח נפגעי עבודה, על מוסד הביטוח הלאומי לשלם לנפגע דמי פגיעה, או לשלם לנפגע קצבת נכות מעבודה בהתאם לפגיעתו ולאם נותרה נכות מתאונת העבודה, זאת בהתאם לקביעה של הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. כמו כן, הנפגע זכאי לקבל טיפול רפואי חינם, כל זמן שיידרש לו כתוצאה מהפגיעה.

תהליך קבלת הזכויות המלאות עבור נפגעי עבודה כרוך בהגשת טפסים למוסד לביטוח לאומי ולגופים שונים כמו מרפאות ומקום העבודה. לכן, מומלץ לפנות לגורמים המתמחים בזכויות רפואיות. לגופים אלו יש את הגורמים המקצועיים שמבינים ויודעים לאן להגיש את הטפסים במהירות האפשרית על מנת שנפגעי העבודה יקבלו את הזכויות בהקדם. הגופים המתמחים מכירים את כל הזכויות וכך יכול הנפגע בתאונת העבודה לקבל את הזכויות המלאות שלו שאותן אינו תמיד מכיר. פנייה לגופים אלו חוסכת זמן ומקל על התהליך הבירוקרטי בשלב בו הנפגע פצוע או חולה.  

אם הנפגע מעוניין לקבל את זכויותיו, בתחילה עליו להגיש תביעה להכרה בתאונה. לתביעה זו על הנפגע לצרף מסמכים שונים כמו תעודת רפואית, תעודות רפואיות נוספות לנפגע בעבודה, טופס למתן טיפול רפואי שימלא המעסיק, תיעוד רפואי לכל אורך התאונה. בשלב הבא על הנפגע להגיש תביעה נוספת כדי לקבוע את דרגת הנכות ממנה הוא סובל במידה והפגיעה נותרת. לאחר מכן על הנפגע לעמוד בפני וועדת רפואית של הביטוח הלאומי. לצורך כך, חשוב לדעת מה הוועדה הרפואית תשאל ועל הנפגע להכין עצמו יחד עם מומחה לזכויות רפואית, כדי לקבל את הקצבה הרצויה. כדאי לקבל ייעוץ ממומחים ומהגופים לזכויות רפואיות שמכירים את הוועדה הרפואית ואת המוסד לביטוח לאומי .

מכירים מישהו שהמידע הזה שימושי עבורו?
שתפו אותו ועזרו לו למצות את זכויותיו

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן